Επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής».
Η Δημοκρατική Αριστερά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, σας δηλώνει εξ αρχής ότι καταψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο. Κάποια από τα άρθρα, τα οποία θα υπερψηφίσει, και κυρίως το πρώτο μέρος, θεωρεί ότι διευκολύνουν πραγματικά και κατά πολύ τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, χωρίς να επιφέρουν εκπτώσεις από το περιβαλλοντικό κεκτημένο.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να απευθύνω ένα ερώτημα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και στον κύριο Υπουργό:
Θεωρείτε, κύριε Υπουργέ, κύριοι της Κυβέρνησης ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι από αυτά που λέμε νομοσχέδιο-τομή, νομοσχέδιο μεταρρυθμιστικό, νομοσχέδιο που έχει ανάγκη αυτήν την περίοδο και με αυτές τις συνθήκες η Ελλάδα;
Είναι από αυτά τα οποία ανατρέπουν νοοτροπίες πελατειακού συστήματος, νοοτροπίες διαπλοκής σε αυτήν εδώ τη χώρα; Το ερώτημα ας το αφήσω να αιωρείται. Η απάντηση κατ’ εμάς είναι αυτονόητη.
Θέλω να συμπληρώσω και να πω προς χάρη των Πρακτικών -ξέρω ότι δεν θα εισακουστώ- επειδή ακούσαμε πολλά για επίπεδα νομιμότητας -άκουσα προηγουμένως τον κ. Βλάχο με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, που εκπροσωπεί μια περιοχή η οποία πρωτίστως βασανίζεται από αυτή την ελληνική παθογένεια- και απευθύνομαι περισσότερο στους νομοταγείς πολίτες που μας ακούν: Μία βίλα χωρίς άδεια, εκτός σχεδίου πόλεως και σε οικόπεδο μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο, γιατί να νομιμοποιηθεί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι; Το ερώτημα είναι σαφές.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ: Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Δεύτερον, τα ακίνητα δεύτερης κατοικίας, οι εξοχικές κατοικίες, οι παραθεριστικές δεύτερες κατοικίες γιατί να νομιμοποιηθούν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι;
Η εκτίμηση η δική μας είναι ότι αυτό το νομοσχέδιο δεν εξυπηρετεί σε καμία περίπτωση το αίσθημα δικαίου του ελληνικού λαού. Απευθύνομαι πάντα σε αυτούς τους ανόητους, τους ρομαντικούς Έλληνες, που μέχρι τώρα δεν ήθελαν να έχουν παράνομο εξοχικό για να πάνε τα παιδιά τους να κάνουν μπάνια. Δεν επιφέρει πλήγμα στο πελατειακό σύστημα.
Αν νομίζετε ότι εξυπηρετεί, κύριε Υπουργέ, το κοινό περί δικαίου αίσθημα και τον εκσυγχρονισμό της χώρας αυτό το νομοσχέδιο, έτσι είναι, αφού έτσι νομίζετε. Όμως, σας λέω το εξής, ότι αυτό το νομοσχέδιο θα φέρει την ευθύνη και την υπογραφή ενός Υπουργού Περιβάλλοντος της χώρας. Θα προτιμούσα να φέρει την υπογραφή ενός Υπουργού του ΥΠΕΧΩΔΕ και όχι Υπουργού Περιβάλλοντος.
Θα σας πω και το άλλο, το ειρωνικό, ότι ουσιαστικά η αξιολόγηση, αν θα γίνει -που είμαι βέβαιος πως θα γίνει από το Συμβούλιο της Επικρατείας- θα γίνεται μεταξύ δύο ταυτάριθμων άρθρων, του άρθρου 24 του Συντάγματος και του άρθρου 24 του νομοσχεδίου σας.
Καταφέρατε, κύριε Υπουργέ, με τις τελευταίες βελτιώσεις που κάνατε, να προσαρμόσετε με τέτοιο τρόπο τις διατάξεις, να ράψετε το κουστούμι στην πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, που ουσιαστικά θυμίζει εκείνο το ανέκδοτο με εκείνον τον κύριο ο οποίος πήγε να ράψει ένα κουστούμι και στο τέλος βγήκε ουσιαστικά να κυκλοφορεί ανάπηρος προς τα έξω. Περί αυτού πρόκειται.
Θα είναι πάρα πολύ διδακτικό και χρήσιμο να διαβαστούν από όλους τους συναδέλφους τα Πρακτικά επί του προηγούμενου νομοσχεδίου της κ. Παπανδρέου. Υπάρχει ακριβώς η ίδια ορολογία εκ μέρους των Βουλευτών, ακριβώς η ίδια επιμονή. «Προς Θεού, να θέσουμε κόκκινες γραμμές», «Προς Θεού, να μην δημιουργήσουμε νέα γενιά ακινήτων».
Το ερώτημα είναι σαφές: Τίθεται κόκκινη γραμμή σήμερα; Διακηρύσσει ο κύριος Υπουργός ότι, ναι, τίθεται. Αλήθεια, έχει πειστεί κανένας, έχει πει κάποιος σε αυτήν εδώ την Αίθουσα πως τίθενται κόκκινες γραμμές; Γιατί δεν θα υπάρξει ούτε ένα νέο αυθαίρετο; Τι έχει αλλάξει; Ποιες είναι οι υποδομές; Από πού έχουν τεθεί; Ποιος τις έχει θέσει; Υπάρχει χωροταξικός σχεδιασμός; Υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός; Μέχρι τώρα δεν απαγορευόταν η μεταβίβαση αυθαιρέτων ακινήτων συμβολαιογραφικά, κύριε Βορίδη; Απαγορευόταν ή όχι; Τι μεταβιβαζόταν; Το οικόπεδο μεταβιβαζόταν μαζί με το ακίνητο. Τι θα αλλάξει τώρα; Μπορείτε να μου εξηγήσετε; Τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει και το ερώτημα είναι σαφές, για να αποδείξω ότι είναι καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα το μέτρο.
Αυτήν τη στιγμή υπάρχει μηχανισμός κατεδάφισης αυθαιρέτων.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος): Μου επιτρέπετε μία διακοπή;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Παρακαλώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος): Κύριε συνάδελφε, είναι πράγματι σημαντικό αυτό που λέτε. Ένα από τα πολλά που ουσιαστικά έρχεται να κουμπώσει και να δυσκολέψει την αυθαίρετη δόμηση, είναι ακριβώς το ότι ενώ παλιά μεταβιβαζόταν, σήμερα πρέπει να υπάρχει η ενυπόγραφη δήλωση του μηχανικού ότι στο μεταβιβαζόμενο δεν υπάρχει αυθαίρετη κατασκευή. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Μάλιστα.
Επειδή πάντα χρειαζόταν τοπογραφικό του μηχανικού για μεταβίβαση ακινήτου…
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος): Του οικοπέδου, δεν έλεγε του ακινήτου.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Εάν υπήρχε, όμως, και αποδεικνυόταν ότι υπάρχει, η δήλωση που έκανε ο μηχανικός ήταν εικονική, ήταν πλασματική. Το γνωρίζουμε.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος): Τώρα τιμωρείται.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Και να σας πω και κάτι άλλο; Επειδή δεν θέλω να είμαι κάθετος. Είναι πλασματικά εκβιαστικό το ερώτημα, κύριε Υπουργέ, ότι δεν θέλετε να νομιμοποιηθούν. Είναι ενάμισι εκατομμύριο ακίνητα. Δεν θέλετε. Κανένας δεν είπε, κύριε Υπουργέ, προς Θεού, ότι ενάμισι εκατομμύριο ακίνητα θα κατεδαφιστούν.
Το πλασματικό ποιο είναι; Ότι τσουβαλιάζετε τα ενάμισι εκατομμύριο ακίνητα όλης της χώρας, που είναι διαφόρων κατηγοριών, μαζί με αυτά τα οποία βγάζουν μάτι.
Να σας πω παραδείγματα: Εκατοντάδες ακίνητα μέσα στο σχέδιο πόλεως της Πάτρας είναι αυθαίρετα αυτήν τη στιγμή, γιατί δεν έκαναν τη δεύτερη δήλωση του ν. 1337. Στη συνοικία που γεννήθηκα τα μισά είναι αυθαίρετα.
Το νοσοκομείο του Αγίου Ανδρέα, το μεγάλο νοσοκομείο της Πάτρας, επειδή χτίστηκε επί χούντας, ήταν αυθαίρετο.
Δεν μιλάμε, λοιπόν, γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Και μην ισοπεδώνουμε και χρησιμοποιούμε οριζόντιο τρόπο.
Τι θα χρειαζόταν να γίνει; Μάλιστα, αυτό που είπε ο κ. Βλάχος, ουσιαστικός διάλογος, να τεθούν κάτω τα δεδομένα, να συναποφασίσουμε πραγματικά ποια πρέπει να ενταχθούν και ποια όχι. Δεν το κάνατε αυτό, γιατί απλούστατα οι προθεσμίες είναι ασφυκτικές και πρέπει μέχρι τέλος του χρόνου να έχετε εισπράξει.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξης χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε. Συγγνώμη, αλλά είχα τη διακοπή του κυρίου Υπουργού.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Την πρότασή σας δεν ακούσαμε ακόμη.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Η πρόταση είναι σαφής, κύριε Βορίδη. Σας κατανοώ απολύτως. Έχω κι εγώ αυθαίρετα στην περιφέρειά μου, αλλά είναι λιγότερα από τα δικά σας, για να είμαστε εξηγημένοι. Ξέρω ότι θα έχω κι εγώ φίλους που θα με ρωτήσουν. Το αντιπαρέρχομαι. Λέω ότι είναι πάρα πολύ απλό. Πρώτον, εσείς συμφωνείτε με τον τρόπο που νομοθετεί η Κυβέρνηση σε αυτό το κρίσιμο θέμα;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Μην κάνετε διάλογο, σας παρακαλώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Δεύτερον, θέτω το άλλο ερώτημα: Άκουσα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την τοποθέτηση του κ. Βλάχου κι έχω ακούσει και άλλες τοποθετήσεις, με τι πάθος υπερασπίστηκε τις διατάξεις. Το ερώτημα είναι το εξής: Γιατί μέχρι το 2009 δεν είχε καμία πρωτοβουλία η Νέα Δημοκρατία; Γιατί απλούστατα απαιτούσε συναίνεση η όλη διαδικασία και δεν την είχε από το ΠΑΣΟΚ.
Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου