ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ
ΣΤΗΡΙΞΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

Η απάντηση του δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ για τον προαστιακό


ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΑΣ ΝΙΚΟ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


 
Το δίκτυο «ΕΠΙΒΑΤΗΣ» εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση με αφορμή έγγραφο της ΟΕΒΕΣΝΑ κατά του προαστιακού:
«Αυτές τις μέρες παρακολουθούμε στον τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο την ανταλλαγή απόψεων με αφορμή επιστολή του προέδρου της ΟΕΒΕΣΝΑ προς τους αρμόδιους υπουργούς η οποία αναφέρει ότι η λειτουργία του προαστιακού Πάτρας είναι ζημιογόνος, οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν αυτή την ζημιά και δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός με τα ΚΤΕΛ και τα ταξί.
Από την άλλη πλευρά έχουμε ανακοινώσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο, πολίτες, τοπικές οργανώσεις, συλλόγους, κλπ, οι οποίοι τάσσονται καθαρά υπέρ του προαστιακού.
Σαν μέλη του ΕΠΙΒΑΤΗΣ αισθανόμαστε απόλυτα δικαιωμένοι, γιατί το 2009 προτείναμε εγγράφως στις αρμόδιες υπηρεσίες, τοπικές και κεντρικές την δημιουργία προαστιακού. Επίσης είχαμε οργανώσει και σχετική παρουσία στην πλατεία Όλγας.
Είναι πράγματι ζημιογόνος για την τοπική οικονομία ο προαστιακός στην Πάτρα; Για παράδειγμα, πόσο κοινωνικό (εξωτερικό) κόστος έχει άραγε υπολογίσει ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣΝΑ από την επιβάρυνση της οικονομίας, η οποία προέρχεται από την χρήση του αυτοκινήτου επαγγελματικού ή ΙΧ;
Συγκεκριμένα:
Το κόστος της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης, το οποίο μάλιστα μετατρέπεται σε κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής. Η ταχεία μετάβαση στο κέντρο της πόλης συντελεί στη ραγδαία αύξηση της παραγωγικότητας των χρηστών του μέσου.
Η κυκλοφορία των οχημάτων προκαλεί ατυχήματα, έχουμε δηλαδή κόστος ατυχημάτων, το οποίο περιλαμβάνει κόστος ζημιών των οχημάτων, διοικητικό κόστος, ιατρικό κόστος, χαμένες ανθρωποώρες, και δυστυχώς απώλειες ανθρώπινων ζωών.
Η μόλυνση του αέρα επιβαρύνεται από τις οδικές κυρίως μεταφορές.
Η εκπομπή θορύβου αποτελεί άλλο ένα μειονέκτημα της χρήσης του αυτοκινήτου.
Οι οδικές μεταφορές συμμετέχουν περισσότερο στην επιδείνωση της κλιματικής αλλαγής με την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου.
Μπορούμε να αναφέρουμε και άλλα εξωτερικά κόστη για τα οποία υπερτερεί ο σιδηρόδρομος έναντι των οδικών μεταφορών. Μερικά είναι, η χρήση της γης και της φύσης, της μόλυνσης του εδάφους και του νερού, εξωτερικό κόστος σε ευαίσθητες περιοχές κλπ.
Ειδικά για την περιοχή της Πάτρας θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι τα τελευταία χρόνια οι φορολογούμενοι πληρώνουν το κόστος κατασκευής και συντήρησης, έργων υποδομής για οχήματα. Μπορούμε να αναφέρουμε την περιμετρική (μικρή και μεγάλη), την Βόρεια είσοδο της Πάτρας, κλπ. Τα έργα αυτά χρησιμοποιούνται δωρεάν από τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές επιβαρύνοντας ανάλογα τους φορολογούμενους με τα έξοδα κατασκευής και συντήρησης. Αντίθετα ο προαστιακός χρησιμοποιεί υποδομή 120 ετών η οποία έχει αποσβεστεί πλήρως.
Εάν πάμε σε επίπεδο επιβάτη, το συνολικό κόστος που πληρώνει ο κάθε επιβάτης συνηγορεί στην συντριπτική υπεροχή του σιδηροδρόμου. Είτε πρόκειται πχ για το κόστος του ατομικού χρόνου που χρειάζεται για να μεταβεί στο κέντρο της πόλης είτε για το κόστος μεταφοράς με ΙΧ.
Με νεότερη ανακοίνωση του (9/8/11), το Σωματείο ιδιοκτητών ταξί, αναγνωρίζει ότι ο προαστιακός λειτουργεί επιλεκτικά μόνο σε μια προνομιούχα περιοχή, έναντι άλλων, έμμεσα δηλαδή αναγνωρίζουν την ανάγκη επέκτασης και προς τον Νότο.
Συμφωνούμε απόλυτα!
Όμως ο κλάδος των αυτοκινητιστών πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά του προαστιακού όπως συμβαίνει σε όλες τις πολιτισμένες πόλεις του κόσμου. Είναι απαραίτητη λοιπόν η δημιουργία χώρων αναμονής (πιάτσες) σε στάσεις του προαστιακού όπως αντίστοιχα συμβαίνει σε στάσεις του συστήματος μετρό της Αθήνας.
Βέβαια εάν ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣΝΑ επιμένει να αναφέρεται σε οικονομικά μεγέθη, θα πρέπει να αναφερθεί στο σύνολο των οικονομικών μεγεθών και όχι επιλεκτικά και αυθαίρετα.
Ενδιαφέρουσα είναι η στάση του πολιτικού προσωπικού. Με εξαίρεση τον βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς, κύριο Τσούκαλη, κανένας άλλος δεν πήρε θέση. Όμως, η πόλη πρέπει να προχωρήσει σε παραγωγικότερα μέσα μεταφορών.
Ο εκσυγχρονισμός του Προαστιακού (ηλεκτρoκίνηση, μείωση χρόνων διαδρομής, καλύτερη εξυπηρέτηση, περαιτέρω περιβαλλοντικά οφέλη) εξαρτάται άμεσα από το πόσο γρήγορα η νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων φτάσει στην Πάτρα, (έπρεπε ήδη να έχει γίνει πριν από χρόνια) στο νέο λιμάνι, στην βιομηχανική περιοχή και το αεροδρόμιο για έχουμε αύξηση της ανταγωνιστικότητας των υποδομών αυτών.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου