ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ
ΣΤΗΡΙΞΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011

Παρέμβαση του βουλευτή Θ. Λεβέντη στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες


Ο βουλευτής της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, Θανάσης Λεβέντης στις παρεμβάσεις του   επί της αρχής και επί των άρθρων στο νομοσχέδιο « Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών περιφέρειας Αττικής και άλλες διατάξεις»  μεταξύ των άλλων δήλωσε:
Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο πρόχειρο από το οποίο απουσιάζει η πραγματική συζήτηση για την αναμόρφωση των συγκοινωνιών. Αναφέρεστε στη εξυγίανση εννοώντας την μείωση μισθών – προσωπικού, την κατάργηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων  την μείωση των επιδοτήσεων στο 40%, την  αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Πουθενά σε ολόκληρο το νομοσχέδιο δεν υπάρχει αναφορά σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την ανάπτυξη των συγκοινωνιών.
Αντί ο κύριος στόχος της κυβέρνησης να είναι να είναι η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων στον πολίτη υπηρεσιών και η σχέση της ποιότητας αυτής µε το κόστος των υπηρεσιών που προσφέρονται, ο βασικός της στόχος είναι να βρει τρόπους να μειώσει τα ελλείμματα τους και μάλιστα με τον πιο ανορθόδοξο τρόπο. Και το οποιοδήποτε πλαίσιο βελτίωσης των αστικών συγκοινωνιών αντιμετωπίζεται σε καθαρά ταμιακή βάση.
Ολη η συζήτηση επικεντρώνεται στα τα επιδόματα των οδηγών, το ύψος των μισθών ή οι υπερωρίες των υπαλλήλων στις αστικές συγκοινωνίες. Πουθενά δεν αναφέρεστε στις ευθύνες των διοικήσεων, στις παχυλές αμοιβές. Μειώνετε τις επιδοτήσεις στο 40% χωρίς να σας το επιβάλλει κάνεις όταν σε πολλές χώρες γνωρίζετε ότι είναι αρκετά παραπάνω και μάλιστα μπορεί να φτάσει και το 100% χωρίς αυτό να αντιβαίνει στους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού. Αυτό που παγκοσμίως ονομάζεται επιδότηση των συγκοινωνιών, στην Ελλάδα ονομάζεται έλλειμμα των φορέων τους.
Όσον αφορά τα άρθρα 8-12 για τα εργασιακά δείχνουν ακριβώς την προχειρότητα και την έλλειψη σχεδιασμού της κυβέρνησης.Στο όνομα του δημοσίου συμφέροντος η κυβέρνηση καταργεί τις συλλογιγές συμβάσεις και διαπραγματεύσεις Δεν υπάρχει κανένα επιχειρησιακό σχέδιο κανένα οργανόγραμμα που να δείχνει τις ανάγκες των νέων οργανισμών. Δεν υπάρχει καμιά κατοχύρωση των τακτικών αποδοχών και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων που θα μεταταχθούν. Οι αποδοχές των εργαζομένων θα έπρεπε να ρυθμιστούν μέσα από νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που θα έχει ως βάση τις ισχύουσες διατάξεις των ΕΣΣΕ και την τροποποίηση των Κανονισμών, μετά από διάλογο και συλλογική διαπραγμάτευση των δύο πλευρών, διάλογος που σύμφωνα με τους συνδικαλιστικούς φορείς δεν έγινε. Η κυβέρνηση αποφασίζει και νομοθετεί. Το ζήτημα της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων ή καλύτερα αντικατάσταση τους κινείται στα όρια της συνταγματικότητας και αυτό  το υποδεικνύει και η έκθεση της  επιστημονική υπηρεσίας της Βουλής.
Επιπλέον η κυβέρνηση φέρνει και την απαράδεκτη τροπολογία για ποινικοποίηση της λαθρεπιβίβασης στα ΜΜΜ και την μη πληρωμή διοδίων σε αυτοκινητόδρομους. Είναι δυνατόν να θεσπίζεται ποινή φυλάκισης; Αυξάνονται 40% τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες, ( με αυτό τον τρόπο αποτρέπεται τους χρήστες) και υποχρεώνεται ο κόσμος να πληρώνει διόδια για έργα που θα γίνουν , για έργα ακατάλληλα , για δρόμους χωρίς άλλη εναλλακτική όπου απουσιάζει παράπλευρο δίκτυο διέλευσης και η κυβέρνηση έρχεται και ποινικοποιεί την αντίδρασή των πολιτών. Σταματήστε να τους κοροϊδεύετε και αναλάβετε δράση .Ασφαλώς και δεν μας βρίσκει σύμφωνους η λογική του δεν πληρώνω , αλλά  θα πρέπει να λάβετε υπόψη  την οικονομική θέση πολλών πολιτών, να μειώσει τις τιμές και να εγκαταλείψει την ιδέα της παραπομπής σε δίκες
Στη σημερινή κρίση, η ενίσχυση της δημόσιας μετακίνησης είναι αναγκαία όχι μόνον για λόγους κοινωνικής αλληλεγγύης αλλά και με όρους «επιχειρησιακούς», λόγω της αυξημένης ζήτησης. Τώρα είναι η ευκαιρία να πάρει το ρόλο της η δημόσια συγκοινωνία, αυτόν δηλαδή, που έχει σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη και στις περισσότερες μεγαλουπόλεις του κόσμου.
Εμείς ως Δημοκρατική Αριστερά προτείνουμε: Επανασχεδιασμό της τιμολογιακής πολιτικής με βάση μια λογική χρηματοδότησης του συστήματος που θα τείνει στο 50-50. Συντονισμό όλων των ΜΜΜ, υπό ενιαία διοίκηση, σε ένα σύστημα απόλυτης προτεραιότητας στις μετακινήσεις στο λεκανοπέδιο. Μείωση της τιμής της κάρτας, ώστε να στραφούν περισσότεροι χρήστες στη μόνιμη χρήση των ΜΜΜ. Διατήρηση του ενιαίου εισιτηρίου με αλλαγή μέσου μετακίνησης. Θετικά κίνητρα για τη χρήση ΜΜΜ έναντι του ΙΧ. Δημιουργία ενός σχεδίου γρήγορης ανάπτυξης των μέσων σταθερής τροχιάς και ειδικά του τραμ. Όχι στην πριμοδότηση της αγοράς ΙΧ αλλά μόνον στην ανανέωση του στόλου με όρους αποκλειστικά περιβαλλοντικούς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου