ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ
ΣΤΗΡΙΞΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

Οικόπεδα ΟΣΕ στην Πάτρα - Ριζοσπαστικη Προταση Μηχανικων Δυτικης Ελλαδας


Δ Ε Λ Τ Ι Ο  Τ Υ Π Ο Υ  της  13.10.2010
«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ»


Στo σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση για την «εξυγίανση των ελληνικών σιδηροδρόμων» και οι κυοφορούμενες αποφάσεις για το σιδηροδρομικό δίκτυο, παρά τις βαρύγδουπες διατυπώσεις περί εξυγίανσης και ανάπτυξης, απαξιώνουν τη λειτουργία του. Με πρόσχημα τα ελλείμματα (που σε μεγάλο βαθμό αφορούν το Δημόσιο Χρέος), δρομολογείται μια πρωτοφανής εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού και συρρίκνωση του δικτύου, που υπονομεύει την προοπτική του ίσως ακόμη και την ίδια του την ύπαρξη. Οπότε για ποιά «πράσινη ανάπτυξη» μιλάμε χωρίς σιδηρόδρομο; Τα ελλείμματα του ΟΣΕ είναι πρωτίστως πολιτικά και δευτερευόντως οικονομικά. Δισεκατομμύρια δημόσιου χρέους έχουν μεταμφιεστεί σε χρέος του ΟΣΕ, μέσα από πολιτικές που σχεδιάστηκαν για να ευνοήσουν το αυτοκίνητο.

Στο σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ, που επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών, υπάρχει το άρθρο 4 σχετικά με τις αρμοδιότητες της ΓΑΙΑΟΣΕ. Σύμφωνα μ’ αυτό, για την «εκπλήρωση» του σκοπού της, η ΓΑΙΑΟΣΕ «…μπορεί να συστήνει εταιρείες κάθε μορφής στις οποίες να εισφέρει δικαιώματα διαχείρισης ή και εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα που διαχειρίζεται, της έχουν παραχωρηθεί ή της ανήκουν, να συνάπτει συμβάσεις παραχώρησης με τρίτους ή ΣΔΙΤ, να συμμετέχει σε εταιρείες ειδικού σκοπού για την αξιοποίηση ακινήτων, καθώς και να προβαίνει σε κάθε αναγκαία ενέργεια για την αξιοποίηση των ακινήτων αυτών…».

Για την περιοχή της Πάτρας, με την υπογειοποίηση και μετατόπιση της νέας γραμμής όπως μελετάται, απελευθερώνονται πολεοδομικά «κρίσιμες» εδαφικές εκτάσεις (γραμμική εδαφική λωρίδα κατά μήκος της παραλίας και παλαιά αμαξοστάσια Αγ. Ανδρέα και Αγ. Διονυσίου). Τα μεγάλα ελλείμματα  της πόλης μας σε κοινόχρηστους – δημόσιους χώρους δεν επιτρέπουν σκέψεις εκποίησης των ακινήτων αυτών. Ακινήτων που εμπίπτουν στο συνεκτικό πολεοδομικό ιστό της πόλης. Αλλά και κανενός είδους «αξιοποίηση», παρά  μόνο την απόδοσή τους στην πόλη για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων. Οι προθέσεις της Κυβέρνησης και της ΓΑΙΟΣΕ και οι δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου, περί αξιοποίησης από επενδυτές, είναι εκ του πονηρού.

Μελέτες και κατευθύνσεις αξιοποίησης και εξυπηρέτησης του δημόσιου συμφέροντος και όχι άλλου τύπου «αξιοποίησης» υπάρχουν. Περιλαμβάνονται με σαφήνεια στον εγκεκριμένο αλλά και στον υπό αναθεώρηση Πολεοδομικό Σχεδιασμό της πόλης (Γ.Π.Σ. και Ρ.Σ.). Προβλέπουν τη δημιουργία «γραμμικού πάρκου – πεζοδρόμου – ποδηλατοδρόμου και αστικών χώρων πρασίνου». Μελέτες εφαρμογής θα συνταχθούν με πρωτοβουλία του Δήμου και όχι ιδιωτών «επενδυτών» μετά την παραχώρηση των ακινήτων. Λέμε όχι στην «πράσινη ανάπτυξη» και «αξιοποίηση» με «μαύρα» έργα και ρυθμίσεις.

Για τη «Ριζοσπαστική Πρόταση Μηχανικών Δυτ. Ελλάδας»
Στέφανος Κοσμάς – Μέλος της Δ.Ε. του ΤΕΕ/ΤΔΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου